Alla inlägg under maj 2017

Av Jenny E - 13 maj 2017 20:05

Date med både Roffe och hans matte Jennie idag. Premiärträning på bortaplan stod på schemat och jag hängde med som hästskötare/fotograf/allmänt sällskap. Inledde med att mocka Roffes box, gick lätt och smidigt nu när man gått över till spånpellets efter vintern. Aldrig mer halm!

Vi lastade och for sedan till Hesselby Gård (Där jag hade häst senast och där Ganten bor) och Roffe reste bra och skötte sig fint på bortaplan även om han var lite "bänglig". Han blev lite upprörd när ekipaget innan lämnade ridhuset, men sedan jobbade han (och Jennie) på fint.


Jag skrittade av honom för hand ute i solen och sedan åkte vi tillbaka till Lena Prästgård. Roffe fick sig ett dusch innan han fick gå ut i hagen och äta lunch.

Av Jenny E - 5 maj 2017 19:12

Sol och värme! Jag mockade och fixade foder innan jag gick ut i hagen för lite mys med världens bästa Roffe. Klia, massera, visitera och mata i en massa morötter!

Av Jenny E - 1 maj 2017 13:38

Lättare trim ute på ridbanan. Vi jobbade med övergångar mellan skritt och trav och mellan trav och galopp. Han dyker lite i formen och släpper bakbenen när det blir jobbigt, men överlag fungerade det bra.

Avskritt längs grusvägen.


Fint färgmatchade idag!

Ovido - Quiz & Flashcards