Alla inlägg under november 2017

Av Jenny E - 24 november 2017 21:24

JoeJoe igen! Lite mer tekanne-stuk idag med lång och stel vänstersida. Jobbade på volterna med tempoväxlingar och övergångar genom att utnyttja storleken på volten. Jojje kändes ganska stum och motsträvig i början, men det släppte successivt även om vi inte kom till hel eftergift och rakriktning idag.

Av Jenny E - 22 november 2017 20:23

Idag mockade jag med Isak kvar i boxen. Till en början var han väldigt närgången, men efter att ha pekat mycket bestämt mot bogen med grepen (och även petat lite på honom) höll han sig lydigt vid sidan.

Av Jenny E - 16 november 2017 22:30

Mock och foderfix åt Isak. Idag stod han fint på gången medan jag mockade och vid det efterföljande pysslet var han inte alls särskilt bufflig med näsan. Det tar sig!

Av Jenny E - 11 november 2017 13:09

En väldigt välbekant utsikt idag! Tillbaka på Disas rygg, sju månader sedan sist. Trots en annan sadel än tidigare kändes allt så självklart. Vi tog en liten skrittrunda i skogen i sällskap av Lotta och Sibban innan vi avslutade med försiktig böj i sidorna.

Av Jenny E - 10 november 2017 21:46

Hoppning med Ross. Han blir lite lat och bekväm, men gör ändå det han ska. Fick upp farten när vi började hoppa och kändes på gränsen till het/stark då han samtidigt blev lite yvig med huvudet. Hoppade mestadels lätt och okomplicerat bara inte jag störde för mycket.

Av Jenny E - 9 november 2017 22:25

Ny träff med Isak. På grund av ruskväder ute och träningar i ridhuset fick det bli en repris av gårdagen. Isak stod riktigt fint på gången idag när jag mockade, men även lite lugnare när jag var framme hos honom. Dock har han en väldigt överrörlig mule som ska vara med överallt.

Av Jenny E - 8 november 2017 19:08

Stallhäng med Isak. Han flyttade till Tuthammaren i söndags så alla sysslor flöt på smidigt. Jag började med att packa höpåsar och sedan fick Isak stå på gången medan jag mockade och fyllde höautomaten. När måstesysslorna var klara fokuserade jag på Isak. Han blev visiterad och borstad. Lite bäbistramp på gången, men överlag skötte han sig fint.

Av Jenny E - 3 november 2017 23:22

Liten favorit i repris. Efter eget önskemål fick jag rida connemaran Ross igen, som jag red vid en igenridning för två veckor sedan. Ross är en övervuxen connemara, lite lat och bekväm av sig och rätt rak/styv i sidorna, men väcker man upp honom, samlar ihop och driver honom in i handen, då blir han energisk och väldigt elektrisk/känslig. När jag red honom förra gången var vi utomhus, och det var nog att föredra för då kunde jag lätt rida mycket tempoväxlingar och på så sätt få honom alert. Idag var vi inomhus med sju andra ekipage och det blev lite för trångt, så fort vi fick upp farten blev jag tvungen att vända över och det tog bort en del av den automatiska bjudningen. Vi jobbade dock på med övergångar och böj i sidorna och på slutet kom han ihop sig väl med motor bakifrån och då mjuknade han i sidorna och kom till fin eftergift.

Ross

Ovido - Quiz & Flashcards