Alla inlägg under januari 2020

Av Jenny E - 1 januari 2020 17:42

Nyårs-WE med Wilson igen. Idag var han mycket mer med på mina hjälper jämfört med förra gången, eller så red jag med mer pondus kanske? Kände själv att jag nog var lite tydligare och mer "självklar" i min ridning. Uppvärmning på egen hand, la in mindre volter i trav och galopperade i lätt sits längs rakare spår för att få igång motorn. Vi fick träna särskilt på tunnor, lans och grind. Tunnorna tog vi i trav först (fin böj i sidan och bra omställning vid varvbyte) och sedan i galopp med övergång till trav vid varvbytet. Mindre spänt med lansen idag och riktigt fin när vi red grinden. Sedan jobbade jag lite självständigt med övriga hinder och lite allmänt lösgörande. Galoppen blev riktigt fin, kunde rida enkelslalom i galopp (förvänd galopp vissa bågar) och han var så med mig i arbetet. Fin eftergift också i parallellslalom som vi red i trav.  Men taggad och lite busig emellanåt också, men kul att skolhästarna "lever upp" när det blir lite andra lektioner än de "vanliga". Wilson är ju inte det minsta dum så bara lätta i handen och låta honom komma fram så skötte han sig med bara lite huvudrusk.


Ovido - Quiz & Flashcards